Блоктябрь — Uncharted и другие игры на разных этапах разработки
Michael Barclay из Naughty Dog начал #blocktober в твиттер, в таких сообщения показываются игры на ранних стадиях разработки.
Тот случай когда можно увидеть игру на этапе задолго до релиза. Геймдиректор Uncharted: The Lost Legacy Kurt Margenau показал как выглядит Uncharted 4 на разных этапах разработки.
На одном из ранних этапов у игры еще нет большей части текстур. На видео показана погоня на джипе.
Here's that downhill chase section played in blockmesh vs art blockmesh vs final art. There are a million stages between. #blocktober pic.twitter.com/goTrkE2XEM
— Kurt Margenau (@kurtmargenau) October 4, 2017
В ответ ведущий дизайнер Uncharted: The Lost Legacy James Cooper, показал фрагмент с соскальзываем и прыжком.
A quick beat showing blockmesh -> final art from Uncharted 4's Chapter 17. Art by Adam Littledale and @JeremyHuxley #blocktober pic.twitter.com/lR5TMJrTTh
— James Cooper (@_James_Cooper) October 4, 2017
И еще немного сцен:
Here's another look at the Uncharted 4 clock tower for #Blocktober. This is where Drake and Sully enter the clock tower for the first time. pic.twitter.com/PSkuKzBSYQ
— James Cooper (@_James_Cooper) October 3, 2017
#Blocktober Start of End of the Line in motion from Blockmesh to Final Art. Art Props to @ToddDFoster. pic.twitter.com/wqK7Y5e6He
— Nicholas Lance (@nicholaslance) October 3, 2017
Reliving my childhood with day 2 (or is it 3?) of #Blocktober. Really tempted to actually turn this into a playable CP map now. pic.twitter.com/dbGlwJvS3q
— ℭRΔHΔM HEỺ (@GH_Esquire) October 3, 2017
Gameplay prototype for DmC based on the art direction (crumbling, floating architecture) Tried to incorperate this into gameplay #Blocktober pic.twitter.com/K7RwzPmOek
— Peter Field (@Peter__Field) October 4, 2017